…جوششی از درون

جوششی از درون

.برای دیدن تصویر بزرگ، روی تصویر کوچک کلیک کنید

آن‌ها که از درون نجوشیده‌اند، از بیرون پر خواهند شد.

علی صفایی حائری (عین – صاد)ا~

Quote-Wallpaper 17
Title: “جوششی از درون“
Size: 1280*900

سلام به همه!

می‌دونم باز هم دیر کردم…اما عوضش با یه جمله‌ی ناب اومدم پیشتون!

جمله‌ی امروز رو از کتاب “صراط” نوشته‌ی استاد علی صفایی حائری (عین-صاد) براتون انتخاب کردم.

برای آشنایی با این استاد عزیز – که متاسفانه مرحوم شده‌اند – به اینجا سر بزنید: http://www.ein-sad.com/learn.php?id=26

اینجا هم با آثار ایشون می‌تونید آشنا بشید: http://www.ein-sad.com/learn.php?id=25

و اما این جمله…

جریانش مفصّله!

خیلی دوس دارم حرفای خودمم درباره‌ی این جمله براتون بگم…اما جداً ترجیح میدم اول برداشت‌های خودتون رو بشنوم.

پس قول میدم بعد از شنیدن برداشت‌هاتون، این‌جا رو ویرایش کنم و نظرات خودم رو بنویسم😉

امیدوارم از دیدن این تصویر سخن‌گو لذت ببرید و براتون جذاب باشه…

16 responses to this post.

  1. Posted by عسل on September 1, 2009 at 11:32 pm

    سلام
    خییییییییلی قشنگ شده!
    جمله شم عالیه! ممنون!
    من چون کتاب رو خوندم فکر کنم نباید بگم! نه؟

    Reply

    • سلام!
      ممنون از ابراز لطفتون!

      جمله رو که کاملا موافقم…عالیه!
      خیلی هم پرباره…

      بله خب…
      شما که خوندید کتاب رو، بهتره مث من صبر کنید تا بقیه بگن😉
      دوس دارم ببینم این جمله به تنهایی چه معنایی رو منتقل می‌کنه😉

      بعدش حتما از حرفای شما استفاده می‌کنیم😉
      بازم ممنون!😉

      Reply

  2. سلاااااااااااااااام
    فکر کنم داره به آدامای عقده ای اشاره می کنه که خیلی چیزا تو روحشون عقده شده و برای رفع اون تو بیرون ادا در میارن و جنگولک بازی می کنن.
    درسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    Reply

  3. نمی تونم حسمو بیان کنم
    جدی یه چیزی مد نظرم هست
    ولی خوب سکوت رو ترجیح میدم تا از جواب های دوستان استفاده کنم

    Reply

  4. Posted by Melina on September 3, 2009 at 11:06 pm

    سلام آقا مصطفی . مثل همیشه کارتون عالیه و نمره 20 از آن شماست.
    این جمله از عمق وجود آدمی صحبت می کنه و در واقع به ظرفیت وجودی و درون انسانها اشاره داره.
    از درون جوشیدن به معنی پختگی و تکامل شخصیت باطنی انسانهاست.معمولا چنین افرادی دارای ویژگی های برجسته و شایسته هستند. برجسته ترین ویژگی شخصیتی این افراد داشتن سعه صدر و بزرگ اندیشی است. تفکر و نوع نگرش این افراد متفاوته و پیوسته تعالی روح آنها در اعمال و کردار و گفتارشون قابل مشاهده است. زندگی در نگاه آنها نقطه عطفی برای به اوج رسیدن و به اوج رسوندنه. هم خودشون رو به اوج می رسونن و هم باعث ترقی اطرافیانشون می شن.
    اما پر شدن از بیرون درست عکس جوشش درونه. شخصیت های ضعیف، تفکرات سست و بی پایه، دهان بینی و تقلید کورکورانه از کردار و رفتار و گفتار دیگران و سست عنصری مشخصه افرادی است که به پختگی و تعالی روح نرسیده اند. درون و شخصیت این افراد همواره تهی است و مدام در پی این هستند که به نوعی خلاء درونی خودشون رو که بیشتر عاطفی هست، پر کننند بدون اینکه به محتوا و مضمون اون توجه کنند.

    Reply

  5. سلااااااام
    بازهم کار قشنگی گذاشتین و واقعا میگم جمله نابیه
    مرسی و خسته نباشین
    وقتی ملینای عزیز اینقدر قشنگ تفسیر کرد جمله رو من چیزی ندارم بگم
    جز اینکه افرادی که از بیرون پر میشن آدمای بی مایه ای هستن که از خودشون چیزی ندارن
    و به نظر منم همون تقلید کورکورانه می تونه منظور این جمله باشه

    Reply

  6. فکر می‌کنم دیگه نظر خاصی نباشه…
    فردا شب میام و حرفامو کامل می‌کنم😉

    Reply

  7. Posted by Gol on October 8, 2009 at 2:17 pm

    سلام
    من خیلی وقته که میام اینجا و کار قشنگتون رو میبینم و واقعاً هم لذت میبرم
    میخوام بگم که اسمی که واسه وبلاگتون انتخاب کردید واقعاً برازنده ست
    و اینجا جاییه که خیلی وقتا خستگی منو در میکنه
    می اومدم میخوندم و لذت میبردم اما نمیتونستم کامنت بذارم چون شماوبقیه دوستان همه حرفا رو گفته بودید
    ولی امروز به خودم جرأت دادم چون این جمله و نظر دوستان باعث شد یه بازنگری اساسی به خودم آنچه بودم هستم و خواهم شد داشته باشم
    خیییییییییییییییییییییییییلی تأثیر گذاره
    بازم ممنون
    واقعاً دست مریزاد سرت سبز و دلت خوش باد

    Reply

  8. Posted by Gol on October 10, 2009 at 12:14 pm

    سلام. دو روزه که مدام به این جمله فکر میکنم و میخوام یه نکاتی رو بگم که واسم سوال شده:
    وتصمیم گرفتم این کتاب رو حتماً بخونم اگه تا قبل از اینکه این کتابو خوندم دوستان جوابی داشتن دوست دارم بدونم
    اول اینکه چطور میشه این جوشش رو از درون شروع کرد؟ و دوم اینکه پر شدن از بیرون همیشه یه مفهوم منفی رو در بر داره؟ اصلاً بیرون دقیقاً به چه معناست ؟ خیلی دلم میخواد از کمک دوستان بهره مند بشم.البته قبل تر از اون از آقا مصطفی برای این تبادل نظر اجازه میخوام😉

    Reply

    • سلام و خوش اومدید!
      خوشحالم که مطالب وبلاگ براتون مفید و قابل توجه بوده…

      اختیار دارید…اینجا متعلق به خوانندگانه….
      من از بحث کردن درباره‌ی موضوعات اینجا استقبال می‌کنم😉

      Reply

  9. سلام.خوبید شما؟
    دیگه اونطرفا نمیاید…!

    Reply

  10. سلام.شما ایمیل ندارید؟

    Reply

  11. سلام آقا مصطفی
    کم پیدا هستید… انشاالله هرجا که هستید خوب و خوش باشید.

    جمله فوق العاده بود …
    کار شما هم که مثل همیشه عالی بود.

    Reply

  12. Salam dash mostafaye gol e khodam
    kheli mokhlesetim,
    eydetam mobarak
    to bivafa, ma bivafa tar az to!
    dare anjomanam ke takhte kardin raft

    ama dar morede in jomle
    benazare man injoori behtare:
    “anan ke az daroon najooshand, ye atashfeshane morde hastan”

    in yahoo id e mane
    tableau.graphics
    age ghabel didi add kon shayad bishtar hamdigaro didim

    eradate faravan🙂

    Reply

  13. Posted by محسن قلیزاده on August 23, 2010 at 1:50 am

    سلام ، خوبید ؟
    من فقط اشاره می‌کنم به یه بیت از مولانا که میگه
    آب کم جو تشنگی آور بدست تا بجوشد آبت از بالا و پست

    Reply

  14. Posted by کلانتر on January 8, 2011 at 2:55 am

    سلام
    دوست عزیز خوشحال میشم اگه بتونم با شما تبادل لینک داشته باشم
    http://www.funkhoone.com

    Reply

Leave a Reply

